De McLaren P1 was al een hybride monster, maar het was nog niet genoeg blijkbaar. De nieuwe GTR is op alle fronten nog extremer geworden. Meer pk’s, minder gewicht en veel grotere achtervleugel. Er is alleen een klein puntje. Hij mag de weg niet op…
Maar goed, nu moet er gewerkt worden met 1.000 paarden in plaats van 916pk en hebben ze op een of andere manier 50 kilo uit de toch al lichte P1 weten te krijgen. Omdat dit monster toch nooit de weg op mag en alleen maar rondjes hoeft te racen op mooie vlakke circuits, kon de vering ook wat strakker en ligt de GTR vijf centimeter lager dan de standaard P1.
Oh, en dan nog iets. Naast dat hij de weg niet op mag, ruim boven de miljoen euro zal gaan kosten, mag hij ook niet meedoen aan een bestaande raceklasse. We gaan hem dus ook niet in actie zien in een race. De kopers van de GTR kunnen er dus alleen mee gaan rijden op race-days en op speciaal georganiseerde events. Deze events zullen door McLaren zelf georganiseerd worden.