Ondertussen heb je zo’n beetje elk onderdeel van Titanfall 2 wel kunnen bestuderen door de vele gameplaybeelden die er nu te vinden zijn. Maar wat je nog niet weet is de visie achter het single player gedeelte van deze game. Want deze is volgens Respawn compleet anders dan welke game dan ook.
En ja, dat hoor je bij elke game weer. Elke single player is compleet anders dan die van andere games, maar uiteindelijk draait het neer op rennen, springen en schieten. Maar goed, de visie van Respawn ligt dan ook niet echt op het rennen, springen en schieten, maar meer op de band tussen piloot en huge-ass robot. Piloot Jack en Titan BT moeten dan ook op speciale manieren leren samenwerken om heelhuids door de game te komen.
Een ding wat ik wel verrassend vond is de keuze om puzzels in een game als deze te verwerken. Ik ging er eigenlijk blindelings vanuit dat ik een Call of Duty experience 2.0 voorgeschoteld zou gaan krijgen, niet dat ik mijn brein aan zou moeten zetten om uit te vogelen hoe ik die deur aan de andere kant van het level open ga krijgen. Maar goed, we zien wel hoe dat uit gaat pakken. Ga nu maar de visie van Respawn bekijken.