Jup, dat lees je goed. De nieuwe auto uit de handen van AMG heeft een drift-mode. Waar de eerdere modellen de banden al oprookten in een bocht voordat je hem door was, heeft het nieuwe model vierwielaandrijving. Hierdoor is er minder rook en meer grip, tenzij je dat dus niet wilt.
Wanneer je rook en minder grip wilt, activeer je de Drift Mode en dan zal, volgens Mercedes, al het vermogen direct op de achterwielen geplaatst worden. En dat is nogal wat. De “normale” E63 AMG heeft namelijk 571pk en 750Nm tot zijn beschikking. De “S” versie gooit daar nog 41pk en 100Nm bovenop. Het totaal komt daarmee op een belachelijke 612pk en 850Nm. Beide wagens worden overigens door hetzelfde motorblok aangedreven: een 4 liter V8 met twee turbo’s.
Dankzij al die power racen beide wagens binnen 4 seconden naar 100km/u. Respectievelijk 3,5 seconden voor de “normale” E63 en 3,3 seconden voor de S-versie. In de eerst genoemde mag je van Mercedes 250 km/u rijden en wanneer je meer hebt betaald voor de S, dan mag je 300km/u rijden.
De vierwielaandrijving hebben we al vaker gezien bij AMG, maar nog nooit op deze manier. Volgens de autobouwer drijft het systeem eigenlijk altijd alle vier de wielen aan, maar kiest hij toch constant naar welke van de wielen hij meer power stuurt. Je kunt je dus wel voorstellen dat bij het wegscheuren bij het stoplicht de achterwielen wat meer power krijgen dan de voorwielen.