Een Canadees dorpje probeert toeristen te trekken door te vertellen dat het er verschrikkelijk is

exc-577fac82d2b857d5d6acdba9

Scroll this

Ik ben overgehaald, ik wil naar Bowen Island. Of dat ook de bedoeling is van deze ietwat vreemde campagne is eigenlijk niet helemaal duidelijk. De bewoners van het Canadese dorpje zijn onwijs trots en showen graag hun dorp, maar ze willen niet dat er teveel toeristen komen. Dus.

Dan kun je natuurlijk de vraag stellen waarom ze dan in Godsnaam een advertentiecampagne opstarten, maar dat gaan we niet doen, want dat is niet boeiend. De campagne zelf is namelijk van zichzelf al geniaal genoeg.

Als mascottes voor de campagne zijn dieren gekozen die in de omgeving voorkomen. De Buck neemt hierin het voortouw “We all know the deer really own this island and we’re just guests,” zegt Greg Staples van bureau Rethink dat de campagne bedacht. “Others include a seal (which represents trying new things, like diving), an eagle (vigilance for protecting nature) and a slug (which represents Island Time, or slowing down to enjoy life).

Het laatste dat de inwoners wilde was een “normale” campagne, ze wilde iets was hen goed vertegenwoordigde en bezoekers op een hele aparte manier wist te lokken. Ik denk dat dat best gelukt is.

Submit a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.