Niet iedereen vindt het nodig om te laten zien dat ze in een hele speciale custom auto rondrijden. Voor die mensen is het fijn om te weten dat ze een prachtige klassieker onder hun kont hebben en dat daar tot op detail niveau flink aan gesleuteld is om er een perfecte auto van te maken. Dat is precies wat ICON met deze K5 Blazer heeft gedaan.
De klant die deze Chevy liet aanpassen, is niet iemand die graag wil laten zien dat hij een speciale wagen heeft. Het meest opvallende onderdeel dat hij liet aanpassen is de voorbumper. En zoals je ziet is die alles behalve opvallend te noemen. Het speciale aan deze custom build zie je dan ook pas als je alle details bij elkaar optelt.
Laten we beginnen met het motorblok. Want dit oude gevaarte wordt aangedreven door een moderne 6,2 liter V8 Corvette LS2 motor. Deze is verantwoordelijk voor een kleine 420 paardenkrachten die desgewenst naar de achterwielen of alle vier de wielen gestuurd kunnen worden. Voor de veiligheid is het onderstel daarom ook aangepakt en voorzien van Willwood schrijfremmen en Fox schokdempers en stabilisatoren. Voor het geval dat de oude truck toch op zijn dak belandt, is er ook een volledige rolkooi ingebouwd. Je weet het maar nooit met die dingen.
Het echte detailwerk komt pas aan de binnenkant naar boven. Daar zijn de stoelen allemaal gerestaureerd, verbeterd en bijvoorbeeld voorzien van een hoofdsteun. Ook is het hele interieur waar nodig voorzien van mooi Italiaans leer. Dit alles wordt afgemaakt met dingen als de meters op het dashboard. Deze zijn onderhuids helemaal van nu, maar zijn zo gemaakt dat ze vrijwel origineel te lijken. Dit geldt ook voor de airconditioning schuiven.
Als laatste zijn de logo’s op de zijkanten van de auto speciaal gemaakt voor deze bak. Maar ook hier gold dat ze niet teveel mochten opvallen en daarom is ervoor gekozen deze vorm te geven als logo’s uit de tijd dat de Chevy voor het eerst van de band rolde. Tegelijk zijn deze dingen ook de enige manier om duidelijk te maken dat het hier gaat om een custom truck van ICON en niet een standaard Chevrolet K5 Blazer uit 1969.