Nu zie je een Isetta sowieso al amper in het wild, laat staan dat je een pick-up versie ervan voorbij ziet komen. Deze Isetta uit 1957 is dan ook waarschijnlijk de enige in zijn soort. Hij is door een specialist (al jaren een BMW master technician) in elkaar is gezet. En dat is te zien ook.
De beste man heeft de auto enkele jaren geleden op de kop getikt en bedacht zich dat hij wat functioneel vervoer nodig had voor zijn werkplaats. Omdat hij als specialist voor Isetta’s werkzaam is, was het een kwestie van 1+1 en de Isetta pick-up was geboren. Twee jaar geleden verkocht de bouwer zijn creatie aan de huidige eigenaar. Daar onderging dit speciale bouwsel nogmaals een kleine transformatie. De BMW kreeg een nieuwe kleur en een vers interieur van zwart vinyl. Ook de pick-up gedeelte moest kreeg een update en werd vervangen door een custom versie van Braziliaanse Balau hardhout balken.
Vreemd genoeg wordt deze custom BMW helemaal niet door een BMW-motor aangedreven. De paardenkrachten komen namelijk uit een 1600cc Volkswagen Kever motortje. Deze is gekoppeld aan een versnellingsbak met een whopping vier versnellingen. Een snelheidsmonster is het dus zeker niet. Voor de verkoop van waarschijnlijk ’s werelds kleinste pick-up truck, heeft de laatste eigenaar de accu, bougies en voorbanden nog even vervangen. Geïnteresseerd? Dan moet je even naar Calgary in Canada vliegen. Daar staat ie te koop.