Als je aan een dodelijk drankje denkt, dan kom je al snel uit bij accuzuur of lava of een of andere energy drink.Toch is er iets veel dodelijkers en dat wordt gewoon verkocht. Sterker nog, je komt er dagelijks mee in aanraking. Speciaal voor metalheads en lui die graag dood willen, is het ook gewoon te krijgen in blikjes Liquid Death.
En wat zit er dan in die ronde metalen containers? Wat is de vloeistof waardoor duizenden mensen per jaar sterven? Water, niks meer en niks minder. Gewoon water. En dat maakt Liquid Death eigenlijk gewoon een grote marketingtruc om iets anders te kakken te zetten: flesjes water. Deze zijn slecht voor het milieu, maar immens populair en voornamelijk gericht op de fitte dames ter wereld.
“We started Liquid Death with the diabolical plan to completely obliterate bottled water marketing clichés by taking the world’s healthiest beverage and making it just as funny and stupid and entertaining as the unhealthy brands across energy drinks, soda, and beer,“ aldus de website.
Dus achter al dat bombastische marketinggelul zit een goede boodschap om te stoppen met het kopen van plastic waterflesjes. En voordat je denkt dat blik weinig verschil maakt: het is oneindig en beter te recyclen dan plastic.
Kopen kan niet in Nederland (ik heb het gecheckt), maar moet op de Amerikaanse site liquiddeath.com. 12 blikjes kosten $19,99 en worden ongetwijfeld niet verzonden naar Nederland. Dus je hebt pech als je stoer wilt doen met je blikje van het dodelijkste drankje ter wereld.