Deze BMW 2-serie is door HGK omgetoverd in het beste driftmonster ter wereld

exc-57d284f103596e6a4f7ef0dd

Scroll this

Het doel wat tuner HGK voorgeschoteld kreeg was om de beste drift BMW 2-serie ooit te maken. Dat doel is ruimschoots behaald al kun je je afvragen of deze F22 nog wel een BMW is. De badge is verdwenen, het motorblok is vervangen, het onderstel is aangepast, het interieur is weg en zelfs de body heeft een make-over gehad.

Laten we bij het begin beginnen. Het was je al opgevallen dat de body van deze Beamer er niet bepaald standaard uitziet. Dat komt omdat HGK hem vervangen heeft met een kevlar versie. Dit natuurlijk om gewicht te besparen. Daarnaast zijn er ook gelijk wat aanpassingen gedaan om de bredere wielbasis op te vangen en om de gigantische V8 in de ruimte onder de motorkap te passen. Hiervoor heeft de kap zelf ook een flinke “buldge” meegekregen. 

Door het vervangen van de 6-in-lijn van BMW voor de V8 van Mast Motorsport, kreeg deze 2-serie een idiote powerboost naar 820pk en 920Nm koppel. Belachelijke cijfers voor een relatief kleine auto met een gewicht van net aan 1.200kg. Overigens wordt al deze power uit de V8 gewonnen zonder Superchargers of Turbo’s. 

Al die power moet ook op de weg komen en daarom heeft HGK zo’n beetje de complete wielophanging aangepast met een eigen ontwikkeld systeem. De schokdempers zijn op meerder niveau’s aan te passen net als de stand van de wielen ten opzichte van de weg. Iets wat een vereiste is voor serieuze drifters.

En als je nu denkt dat deze wagen compleet mongool is en zonder enige vorm van regulering gebouwd is, dan zit je helemaal fout. De complete F22 is gemaakt naar de strikte regelgeving van de Formula Drift. Dat wil zeggen dat er niet alleen aan power en rook gedacht is, maar dat de bestuurder ook nog relatief veilig is terwijl hij erin rond scheurt.

Voor meer technische details en informatie kun je een complete beschrijving lezen op SpeedHunters.com

Submit a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *