Bud en The New Originals lanceren kledinglijn

Scroll naar beneden

Het Amerikaanse biermerk Bud gaat samenwerken met het streetfashion-merk The New Originals uit Amsterdam. Samen komen ze met een gelimiteerde kledinglijn.

Bud x The New Originals

Waarschijnlijk had je al door dat ik een schaamteloze fan ban Bud bier ben. Heiligschennis als je bedenkt dat ik fervent craft beer-drinker ben. Maar hey, ik lust af en toe ook een lekker koud pilsje bij mijn hamburger. En aan de andere kant steun ik graag waar ik kan lokale ondernemers. Laten die twee nu toevallig samenkomen in de laatste samenwerking die Bud is aangegaan met de heren van TNO, oftewel het Amsterdamse streetfashion-merk The New Originals.

Gelimiteerde lijn

Beide slaan de handen ineen en komen met een gelimiteerde lijn bestaande uit een hoodie, een broek, een t-shirt, een longsleve, een overhemd en een petje. En als ik het over gelimiteerd heb, dan bedoelen ik dat ook. Van elk kledingstuk worden er maar 80 gemaakt. Uitzondering daarop zijn de broek en het overhemd, daarvan komen er maar 40 op de markt. Dat helpt natuurlijk bij het bouwen van de hype rondom de kleding.

Bud-logo

Op de kledingstukken zien we TNO mascotte Freddy en natuurlijk het wereldbekende Bud-logo terug. Ook wordt er verwezen naar het op BUDX gelanceerde TNO Sound System. Aangezien ik daar niet bij was, laat ik de heren achter het systeem aan het woord:

“Het Soundsystem is een muzieksysteem waarbij meerdere speakers aan elkaar gekoppeld worden en staat symbool voor het collectief en samenwerking. Het TNO Soundsystem stond na het debuut op BUDX onder meer bij culturele hotspots als Sexyland, het Stedelijk Museum en het Compagnie Theater. Het komende jaar kunnen we nog meer live optredens met het Soundsystem verwachten. Ook tijdens de introductie van de kledingcollectie in Lil’ Amsterdam is het Soundsystem aanwezig”

Bud x The New Originals

Pop-up store

Een kledingstuk hebben? Dan moet je sowieso snel zijn, maar het handigst is als je om 16:00 op Amsterdam Centraal in Lil’ Amsterdam bij de TNO Pop-up store klaarstaat. Daar wordt de collectie met een event gelanceerd en daar is iedereen vanaf 18 jaar welkom. Niet in de gelegenheid om naar onze hoofdstad af te reizen? Dan kan je ook bestellen via The New Original’s webshop.